BOSCH vs. YAMAHA - porovnání středových motorů elektrokol
Pokud vybíráš elektrokolo se středovým pohonem, jistě sis už položil otázku, jaký zvolit typ motoru, resp. jaký je hlavní rozdíl mezi středovým pohonem BOSCH a středovým pohonem YAMAHA? Jaký systém je lepší? Tak na tyto otázky se ti pokusíme co nejpodrobněji odpovědět v následujícícm článku, který se oboum typům středových motorů věnuje.
Bosch vs. Yamaha elektrokola: Jaké jsou hlavní rozdíly?
Pokud vybíráš elektrokolo se středovým pohonem, jistě sis už položil otázku, jaký zvolit typ motoru, resp. jaký je hlavní rozdíl mezi středovým pohonem BOSCH a středovým pohonem YAMAHA? Jaký systém je lepší? Tak na tyto otázky se ti pokusíme co nejpodrobněji odpovědět v následujícícm článku, který se oboum typům středových motorů věnuje.
I přesto registrujte jeden důležitý fakt. Každý používá kolo k trochu jinému typu využití, má jiné očekávání, potřeby i techniku jízdy. Proto je vždy dobré si oba pohony u nás na prodejně či v test centru půjčit a vyzkoušet si oba systémy pohonu na vlastní kůži. Vše probrat s odborníky přímo na prodejně a až teprve na základě této zkušenosti udělat finální výběr. Protože Vás můžeme ubezpečit, že jednoznačná odpověď na otázku, který pohon je lepší neexistuje ..
Kdo je BOSCH?
BOSCH je veliká multinárodní společnost, která přináší na trh spousty produktů. Nejprve začali výzkumem a vývojem elektropohonů a to před několika lety, když nabízeli první elektropohon a to v roce 2010. Boschový systém byl neustále vyvíjen a zlepšován, jak šel čas. Poslední verzí Boschového systému je označení BOSCH PERFORMANCE LINE CX, což je typ motoru, který budeme dnes porovnávat.
Bosch systém je nyní používán ve u více jak 50 nadnárodních značek elektroko a to napříč segmentem i kategoriemi elektrokol. Ve stručnosti je možné říct, že i přes zvýšenou konkurenci si stále drží až téměř monopolní postavení a je nutné podotknout, že celkem oprávněně!
Kdo je Yamaha?
Yamaha byla založena v roce 1955 a spíše se zaměřovala na výrrobu motocyklů pro Japonský trh. Dnes jsou schopni vyrobit cokoliv od elektropohonů až po vodní skútry s širokým produktovým portfólie. Vraťme se do roku 1993, kdy YAMAHA poprvé začala nabízet první elektropohon. Byl to neočekáváný masivní úpěch. YAMAHA nyní produkuje přes 400 000 elektropohonů ročně a jejich pohony jsou implementovány do více, jak 2,7 miliónů elektrokol a to celosvětově.V Evropě se používá poslední verze pohonu a to pod označením SDURO. Pojďme porovnat komponenty od obou typů pohonů..
Porovnání akumulátorů
Bosch i Yamaha používají lithiový akumulátor o napětí 36V. Oba akumulátory jsou postaveny na nejmodernější technologií, tak, aby dosahovali co nejlepších dojezdů a maximální životnosti. Všimněte si, jak podobné jsou si tvarově. Zásadní rozdíl mezi bateriemi je především v jejich kapacitě, která ovlivňuje především délku dojezdu.
BOSCH akumulátory
Baterie Bosch se vyrábějí ve verzi rámová nebo integrovaná. Integrované baterie se vyrábí pouze v kapacitě 500Wh a 625Wh. Rámové baterie se vyrábí v kapacitě 400Wh a 500Wh.
YAMAHA akumulátory
Baterie Yamaha se vyrábějí také ve verzi rámová a integrovaná. Integrované baterie YAMAHA jsou k dispozici v kapacitě 500Wh a 600Wh. Rámová baterie Yamaha je k dispozici v kapacitě 400Wh a 500Wh.
Akumulátory mají LED indikaci stavu nabití akumulátoru, která ti ukáže aktuální stav kapacity v akumulátoru. Akumulátory jsou umístěny v rámu kola, kde je možnost akumulátor pomocí klíčku zamknout, proti odcizení. Obě baterie je možné nabíjet v kole i mimo kolo.
Pokud hledáš elektrokolo, které ti i ve velice náročném terénu dokáže poskytnout dlouhý dojezd, doporučujeme zvolit špičkový akumulátor Bosch 625Wh, který nemá pro letošní sezónu žádného vážného konkurenta.
Z tohoto porovnání nám tedy vychází lépe Bosch.
Náše hodnocení v této kategorii: Bosch : Yamaha = 1 : 0
Náše hodnocení v této kategorii: Bosch : Yamaha = 1 : 0
Porovnání Displayů a ovládácích jednotek
BOSCH displaye
1/ NYON
Bosch nabízí za příplatek možnost inteligentního displeje Nyon, který disponuje GPS, připojením k internetu, vlastním uživatelským prostředím a celou řadou dalších zajímavých funkcí.
1/ KIOX
Novinkou mezi displayi BOSCH se objevil typ KIOX. Jedná se malý, barevný, přehledný display, která je do držáku přichycen silným magnetem, takže jej za jízdy opravdu neztratíte.
Novinkou mezi displayi BOSCH se objevil typ KIOX. Jedná se malý, barevný, přehledný display, která je do držáku přichycen silným magnetem, takže jej za jízdy opravdu neztratíte.
1/ COBI
COBI systém je alternativa k displayi jako takovému. Použitím chytrého mobilního telefonu lze elektrokolo ovládat. Díky mobilní aplikaci COBI je zde mnoho funkcí, které jsou zajímavé, jako navigace, poslouchání hudby, hovory, trenér, předpověď počasí a podobně.
COBI systém je alternativa k displayi jako takovému. Použitím chytrého mobilního telefonu lze elektrokolo ovládat. Díky mobilní aplikaci COBI je zde mnoho funkcí, které jsou zajímavé, jako navigace, poslouchání hudby, hovory, trenér, předpověď počasí a podobně.
1/ INTUVIA
Středový display Intuvia, který je možné z řidítek vyjmout a odnést. Má USB nabíjení a spoustu funkcní jako ukazatel maximální rychlosti, průměrné rychlosti, čas, dojezd, aktuální rychlost, denní kilometry, celkové kilometry, volba jazyka, apod... Tento display se skládá z ovladače, držáku displaye a displaye.
Středový display Intuvia, který je možné z řidítek vyjmout a odnést. Má USB nabíjení a spoustu funkcní jako ukazatel maximální rychlosti, průměrné rychlosti, čas, dojezd, aktuální rychlost, denní kilometry, celkové kilometry, volba jazyka, apod... Tento display se skládá z ovladače, držáku displaye a displaye.
1/ PURION
Nejběžnější a nejpoužívanější display PURION. Display zobrazuje základní funkce, jako je dojezd, aktuální rychlost, stav nabití baterie, denní kilometry a celkové kilometry. Neumí dobíjet přes USB.
Nejběžnější a nejpoužívanější display PURION. Display zobrazuje základní funkce, jako je dojezd, aktuální rychlost, stav nabití baterie, denní kilometry a celkové kilometry. Neumí dobíjet přes USB.
YAMAHA displaye
1/ Display A
Velký display z tekutých krystalů, kteý je určen pro širokou škálu použití, od jízdy na trase. Obsahuje zjednodušený a snadno ovladatelný velký display s funkcí rychlosti a kapacity baterie. Vysoká důležitost byla kladena na viditelnost při jízdě v náročných podmínkách. Režim podpory lze měnit stisknutím tlačítka a to i při jízdě.
Velký display z tekutých krystalů, kteý je určen pro širokou škálu použití, od jízdy na trase. Obsahuje zjednodušený a snadno ovladatelný velký display s funkcí rychlosti a kapacity baterie. Vysoká důležitost byla kladena na viditelnost při jízdě v náročných podmínkách. Režim podpory lze měnit stisknutím tlačítka a to i při jízdě.
1/ Display C
Velký 2,8" barevný dotykový maticový display poskytuje jasnou čitelnost a ovládání funkcí připojení. Pro různé režimy je k dispozici několik zobrazení. Nově navržený ergonomický dálkkový spínač zlepčuje snadnou obsluhu. Připojením smartphonu k displayi můžete využívat rozšířené funkce prostřednictvím aplikace. Display C se těší z Vašeho jízdního stylu na novou úroveň.
1/ Display X
YAMAHA aktualizovala rozhraní tak, aby se jezdec mohl soustředit jen na jízdu. Koncepce displaye je jednoduchá a odolná. Pevnost, která vydrží tvrdou jízdu, se projevuje také v podobě nových ergonomických spínačů, které udržují vysokou rovozuschopnost při všech typech jízd. Spolu s LED indikátorem asistenčního režimu, který umožňuje jezdci okamžitě zkontrolovat zvolený režím, dokonce i při náročné jízdě.
YAMAHA aktualizovala rozhraní tak, aby se jezdec mohl soustředit jen na jízdu. Koncepce displaye je jednoduchá a odolná. Pevnost, která vydrží tvrdou jízdu, se projevuje také v podobě nových ergonomických spínačů, které udržují vysokou rovozuschopnost při všech typech jízd. Spolu s LED indikátorem asistenčního režimu, který umožňuje jezdci okamžitě zkontrolovat zvolený režím, dokonce i při náročné jízdě.
´
YAMAHA display má větší čtecí plochu, jinak z obou displayů lze jednoduše číst a jsou uživatelsky velice příjemné a vše je logicky uspořádané. YAMAHA i BOSCH displaye mohou být vyjmuty z řidítek a můžete si je odnést s sebou v kapse, kde ti je nikdo neukradne. Hlavním rozdílem je tedy to, že BOSCH display, lze ovládat přímo u hlavní obrazovky a to bez použití ručního malého joysticku, který je umístěn na řidítkách. Zde při podržení kombinací tlačítek můžete upravovat nastavení celého display a display i vypnout nebo zapnout.
Pomocí tlačítek na dálkovém ovladači přístroje BOSCH můžeš ovládat display a procházet informacemi a také měnit asistenci motoru. Další funkce je WALK, kdy elektrokolo jede samo bez lidské pomoci rychlostí do 2-6 km/h (oceníš např. při tlačení kola do extrémně prudkého kopce, kdy vedle tebe jede kolo samo a vy držíte pouze "balanc"). Bosch display lze ovládat, i když je demontován z kola, jelikož má vlastní baterii, která jej napájí. Display YAMAHA nelze provozovat samostatně, jakmile je z kola vyjmut, tak se změní na kapesní hodinky. Oba displeje umožňují nastavení 4 úrovní asistence + režim Off / Vypnuto, kdy ti kolo nijak nepomáhá, ale displej/tachometr je plně funkční.