Představení jednotlivých motorů, zjistěte, který je pro Vás ten nejlepší.
Vyznat se v dnešní velké nabídce elektrokol není lehká věc a co teprve ještě rozdělění jejich motorů? Jako pomůcka od nás Vám pomůže tento článek!
Za prvé je dobré vědět, co je to vlastně středový motor?
Dost zákazníků se nás táže, zda zvolit středový nebo zadní pohon. Za nás je skvělá volba určite motor středový, jelikož má senzor tlaku na pedál a dokáže určit přesnou potřebu síly, který vám má pomáhat.
Přehledná tabulka elektromotorů
VÝROBCE
TYP MOTORU
TOČIVÝ MOMENT (NM)
VÁHA (KG)
BOSCH
Performance CX - SMART
85
2,84
BOSCH
Performance CX 4. Gen.
85
2,79
BOSCH
Performance Line
65
3,21
BOSCH
Active Line / Active Line Plus
50
3,28
YAMAHA
PW-X3
85
2,75
YAMAHA
PW-X2
80
3,06
YAMAHA
PW-ST
70
3,41
YAMAHA
PW-TE
60
3,4
SHIMANO
EP8
85
2,57
BAFANG
M500
95 (papírově*)
3,41
BAFANG
M400/420
80 (papírově*)
3,68
BROSE
Drive S
90
2,9
PANASONIC
GX PLUS
75
3,25
PANASONIC
GX ULTIMATE
90
2,95
Tip. Za Kubasport určite doporučejeme kola s motorem Bosch. Dlouhá životnost a 100% spolehlivost je pro tyto motory adkvetání popsání.
Přehled jednotlivých motorů BOSCH
TYP MOTORU
TOČIVÝ MOMENT (NM)
VÁHA (KG)
Performance Line CX - SMART System
85
2,84
Performance Line CX
85
2,79
Performance Line
65
3,21
Active Line / Active Line Plus
50
3,28
Čislo jedna od Bosche - Performance Line CX - smart system
Maximální výkon, až 850W a maximální točivý moment 85Nm a možnost použití, až 750Wh akumulátoru. Má válečkovou spojku, což v praxi znamená, že při vypnuté asistenci můžete jet zcela bez odporu.
REŽIM PŘÍPOMOCI
TOČIVÝ MOMENT (NM)
VÝKON (W)
OFF
0
0
ECO
85
150
TOUR
85
350
e-MTB
85
350 - 850
TURBO
85
850
Středové motory Yamaha
Motory YAMAHA, používá především výrobce kol HAIBIKE, stejně jako BOSCH jsou technologicky kvalitní.
Všechny tyto motory mají tkz. QUAD systém, díky které Vám můžou nabídnout přípomoc, takovou jakou potřebujete.
Přehled jednotlivých motorů YAMAHA
TYP MOTORU
TOČIVÝ MOMENT (NM)
VÁHA (KG)
PW-X3
85
2,75
PW-X2
85
3,06
PW-ST
70
3,41
PW-TE
60
3,4
PW - X3
Je motor o něco menší a lehčí, než jeho starší brácha X2. Zároveň je zvýšen na kráscnýh 85Nm.
Kompletně se také předelalo ovládání. Je zde rozhraní Interface X, které obsahuje ergonomicky ovladač a bezdrátovou komunikační jednotku, která pomocí LED ukazuje aktuální režím pohonu a stav baterie. Jesliže vám tyto informace nestačí, lze k němu připojit váš chytrý telefon nebo dokoupit si jeden z vybraných cyklo - počítače.
STUPEŇ PŘÍPOMOCI
TOČIVÝ MOMENT (NM)
NOMINÁLNÍ VÝKON (W)
OFF
0
0
ECO+
50
250
ECO
70
250
STANDARD
70
250
HIGH
70
250
EXTREME POWER
85
250
Středové motory SHIMANO
Japonský gigant, který se může chválit jedničkou ve výrobě komponetů, nezaostává a začal se drát i sférou elektromotrů.
Jejich komponenty jsou kvalitní a spolehlivé stejně jako motory BOSCH.
Přehled motorů SHIMANO
TYP MOTORU
TOČIVÝ MOMENT (NM)
VÁHA (KG)
EP8
70
2,57
SHIMANO EP8
Jedná se přímého konkurenta motorů Bosch performance line CX a Yamaha PW-X3. Firmě se podařilo snížit hmotnost motoru o 300g a snižít odpor ve středu šlapání o 36%. S EP8 můžete spárovat hned dva akumulátory o kapacitě 500 nebo 630Wh. To znamená dojezd cca od 120 do 120km.
Mezi velké výhody patří možnost upravovat si přípomoc pomocí aplikace E-TUBE project v mobilním telefonu.
STUPEŇ PŘÍPOMOCI
TOČIVÝ MOMENT (NM)
NOMINÁLNÍ VÝKON (W)
OFF
0
0
ECO
30
250
TRAIL
60 - 85
250
BOOST
85
250
Středové motory PANASONIC
Přehled motorů PANASONIC
GX ULTIMATE
GX POWER PLUS
GX POWER
TOČIVÝ MOMENT
90 Nm
75 Nm
60 Nm
NOMINÁLNÍ VÝKON
250 W
250 W
250 W
VÁHA
2,95 kg
3,2 kg
3,2 kg
PANASONIC GX ULTIMATE
Motor stvořený pro ty nejnáročnější jezdce s vysokými nároky.
Displej Panasonic nabízí mnoho funkcí:
Hodiny
Rychloměr
Max. a průměrná rychlost
Dojezd
Režim asistence
Indikace výkonu
Stav nabití baterie
Středové motory BAFANG
Přehled jednotlivých motorů BAFANG
TYP MOTORU
TOČIVÝ MOMENT (NM)
VÁHA (KG)
M500
95 (papírově*)
3,41
M400/420
80 (papírově*)
3,68
Hledáte-li vysoký výkon v dobrém poměru s cenou, tak je motor BAFANG pro Vás a určitě Vás osloví.
BAFANG M400/420
Středový motor BAFANG M400 je nejlevnější motor, který i tak disponuje tkz. torzním snímačem, který slouží k identifikaci síly, kterou jezdec šlape do pedálu. Motor díky této skutečnosti dokáže lépe regulovat výstupní výkon a jízda je potom dost podobná jízdě na normálním kole.
Parametry 400 a 420 jsou stejné liší se jen uchycením a a odlišeném tělě motoru.
Režimy přípomoci
Díky tomu, že si BAFANG nevyrábí baterie sám, je zde velká možnost volby akumulátoru a dojezdu.