Středový motor YAMAHA - podrobné informace o středovém pohonu

Přinášíme Vám podrobné informace o středovém pohonu YAMAHA, který dnes pohání již desetitisíce elektrokol mnoha renomovaných značek na evropském trhu. Více čtěte níže ..

 

 

Pojďme se podívat na novinky u motorů Yamaha, pro letošní sezónu. Velká část elektrokol značky je osazená novým středovým motorem Yamaha PW-ST.  Jedná se o nejuniverzálnější motor z aktuální nabídky motorů Yamaha, motor je optimální pro turistické využití v lehkém a středně těžkém terénu. Velkou předností je výrazně snížený akustický projev motoru (rozdíl z předešlými verzemi motoru Yamaha je opravdu zásadní).

 

Další novinkou v nabídce je motor Yamaha PW-X2, který je ryze sportovního charakteru a oceníte ho především v náročném terénu, těžkých podmínkách nebo např. při jízdy po trailových cestách. Poslední novinkou je poté motor Yamaha PW-TE, který najde hlavní uplatnění především v rámci pohodového výletu spíše v lehkém terénu.

 

 

 

Typy motorů YAMAHA

 

 

 

 

 

"ČISTÁ JÍZDA"

 

 

Celosvětový uznávaný vlajkový model Yamaha PW-X, je znovuzrozen jako nový PW-X 2 generace, který zachovává původní koncept "čisté jízdy", silné a ostré reakce na šlapání a jako bonus přidává vylepšenou podporu napájení ve vyšším rozsahu kadence.

 

 

 

 

     

 

 

 

Graf č.1

V tomto grafu si můžeme všimnout, že druhá generace motoru Yamaha PW-X2 má stabilnější výkon při vyšší kadenci šlapání. Je to docíleno vylepšením poskytnuté energie motoru a to v případě, když ji jezdec nejvíce potřebuje. Při 100 ot/min je dávka výkonu až o 50% vyšší než u první generace.

 

 

 

Graf č.2

Nově se i motor YAMAHA PW-X2 dočkal automatické podpory asistence jako má třeba motor BOSCH asistenci E-MTB. Exklusivně vyladěný automatický režim poskytuje optimální asistenci při nastavování od jízdy s nižší až po vyšší asistenci a to ECO, STANDARD a HIGH. Automatická podpora je chytře nastavena a to tak, že v rovinatém terénu poskytuje málo asistence a v kopcích poskytuje více asistence.

 

 

 

Graf č.3

Skutečně silný motor, který má schopnost poskytovat neuvěřitelný výkon a to rychle a spolehlivě. Kromě stálého výkonu při vysoké kadenci je ještě vybaven asistenci EXTRA POWER. V režimu EXPW jednotka lépe využívá výkon motoru díky výrazně vylepšeným chladícím účinkům. To nejen zlepšuje asistenční moment ve všech rozsazích, ve srovnání s konvenčními modely, ale také lépe udržuje pomoc až do vysokých otáček. Pokud jste opravdu se silami v koncích v tento moment zapněte EXPW!

 

 

 

 

Technická specifikace

 

 

 

Kompaktnost a nižší váha

 

     

 

 

Představujeme novou kompaktní pohonnou jednotku YAMAHA PW-X, která má o 380g nižší váhu. Díky tomu, že pohonná jednotka je kompaktnější, znamená to nejen snížení celkové hmotnosti stroje, ale i zabránění interferenci s ideálním rámem. 

 

 

Yamaha důkladně ulehčila konstrukci o 380g tím, že přidala dutou hřídel nápravy do motoru a použitím tenčího hnacího kola a snížila tloušťku pouzdra a zároveň snížila objem o téměř 13%. Také je zde 128mm ISI rozhraní BB Axle běžně používanou v MTB v reakci na autentičtější jízdu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nová generace motoru Yamaha s označením PW-ST je také vybavena QUAD senzorem stejně jako motor PW-TE s tím rozdílem, že model PW-ST má vyšší výkon. Dále tento motor byl váhově zredukován a to o 100g než předchozí generace PW-SE.

 

Motor Yamaha PW-ST nově přináší širší asistenční rozsah, který pojme šlapání ve vyšší kadenci. Díky těmto vyladěním se z motoru PW-ST stává nejzajímavější typ motoru s všestrannými možnosti. Ať už jste sportovním nováčkem nebo veteránem, PW-ST Vám nabídne neuvěřitelnou zábavu.

 

 

 


      

 

 

 

Graf č.1

Není nic jednoduchého, řadit mechanickou přehazovačkou, k tomu štelovat teleskopickou sedlovku a ještě měnit přípomoci motoru ve stejnou dobu. Nový režim automatické podpory pro motory PW-ST vyhodnotí aktuální terénní situaci a připomůže dle potřeby bez jakékoliv změny na ovladači.

 

Automatická pomoc reaguje jak při rozjezdu, v průběhu jízdy, brzdění, akcelerace, tak i při ukončení jízdy.

 

 

 

Graf č.2

Výkonná jízda je nejlepší na eMTB kole, ale nedostatek kontroly způsobuje protáčení kol a hrabání v nerovném terénu. Nově laděný systém motoru Yamaha PW-ST dokáže dávkovat výkon tak, aby k těmto problémům protáčení pneumatik nedocházelo.

 

 

 

 

 

Technická specifikace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jedná se o nový motor třetí generace s označením PW-TE. Tento motor je vyroben a konstruován tak, aby jezdci dal největší pohodlí při přípomocech motoru a automaticky řeší přípomoci a výkon motoru v závislosti na typu terénu. Motor YAMAHA PW-TE má dvě nové funkce:

 

 

 

 

QUAD Senzor systém

 

 

Čtyři senzory, které podporuí Váš zážitek z jízdy. Systém QUAD senzor systém přidává snímač úhlu, který detekuje úhel stopoání nebo sestupu elektrokola, kromě stávající rychlosti jízdy, otáčení klik a senzorů kroutícího momentu. Systém automaticky detekuje jízdní podmínky jako je rozjezd do kopce a poskytuje odpovídající výkon a plynulé zrychlení.

 

 

 

 

 

 

 

 

Automatický režim podpory

 

Automatický režím podpory poskytuje inteligentní přirozenou pomoc s lehkým pocitem od okamžiku, kdy začnete šlapat a po celou dobu jízdy. Pohonná jednotka je navržena tak,  aby automaticky poskytovala pomoc při přirozeném pocitu.

 

 

Každý snímač automatiky sleduje jízdní podmínky a algoritmy poskstují jemně vyladěnou asistenci pedálů. Systém může dokonce automacky změnit režim podpory ve vhodném okamžiku při jízdě.

 

 

K dispozici jsou čtyři režimy asistenční služby ( + režim, ve kterém je pomoc vypnutá ), kterou si můžete vybrat podle podmínek jízdy a při jízdě můžete změnit režim. Každý režim Vám poskytne inteligentní, přirozený pomocný výkon s lehkým pocitem, který Vám dodá příjemný zážitek z jízdy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technická specifikace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Typy displejů YAMAHA

 

DISPLAY A

 

 

 

 

Velký display z tekutých krystalů, kteý je určen pro širokou škálu použití, od jízdy na trase. Obsahuje zjednodušený a snadno ovladatelný velký display s funkcí rychlosti a kapacity baterie. Vysoká důležitost byla kladena na viditelnost při jízdě v náročných podmínkách. Režim podpory lze měnit stisknutím tlačítka a to i při jízdě.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DISPLAY C

 

 

 

 

 

Velký 2,8" barevný dotykový maticový display poskytuje jasnou čitelnost a ovládání funkcí připojení. Pro různé režimy je k dispozici několik zobrazení. Nově navržený ergonomický dálkkový spínač zlepčuje snadnou obsluhu. Připojením smartphonu k displayi můžete využívat rozšířené funkce prostřednictvím aplikace. Display C se těší z Vašeho jízdního stylu na novou úroveň.

 

 

 

 

 

 

 

DISPLAY X

 

 

 

 

 

YAMAHA aktualizovala rozhraní tak, aby se jezdec mohl soustředit jen na jízdu. Koncepce displaye je jednoduchá a odolná. Pevnost, která vydrží tvrdou jízdu, se projevuje také v podobě nových ergonomických spínačů, které udržují vysokou rovozuschopnost při všech tch ízd Spolu s LED indikátorem asistenčního režimu, který umožňuje jezdci okamžitě zkontrolovat zvolený režím, dokonce i při náročné jízdě.
 
 
 
 

 

 
 
 

Kubova cykloškola

Středový motor YAMAHA - podrobné informace o středovém pohonu

26. 11. 2020 16.44

Přinášíme Vám podrobné informace o středovém pohonu YAMAHA, který dnes pohání již desetitisíce elektrokol mnoha renomovaných značek na evropském trhu. Více čtěte níže ..

 

 

Pojďme se podívat na novinky u motorů Yamaha, pro letošní sezónu. Velká část elektrokol značky je osazená novým středovým motorem Yamaha PW-ST.  Jedná se o nejuniverzálnější motor z aktuální nabídky motorů Yamaha, motor je optimální pro turistické využití v lehkém a středně těžkém terénu. Velkou předností je výrazně snížený akustický projev motoru (rozdíl z předešlými verzemi motoru Yamaha je opravdu zásadní).

 

Další novinkou v nabídce je motor Yamaha PW-X2, který je ryze sportovního charakteru a oceníte ho především v náročném terénu, těžkých podmínkách nebo např. při jízdy po trailových cestách. Poslední novinkou je poté motor Yamaha PW-TE, který najde hlavní uplatnění především v rámci pohodového výletu spíše v lehkém terénu.

 

 

 

Typy motorů YAMAHA

 

 

 

 

 

"ČISTÁ JÍZDA"

 

 

Celosvětový uznávaný vlajkový model Yamaha PW-X, je znovuzrozen jako nový PW-X 2 generace, který zachovává původní koncept "čisté jízdy", silné a ostré reakce na šlapání a jako bonus přidává vylepšenou podporu napájení ve vyšším rozsahu kadence.

 

 

 

 

     

 

 

 

Graf č.1

V tomto grafu si můžeme všimnout, že druhá generace motoru Yamaha PW-X2 má stabilnější výkon při vyšší kadenci šlapání. Je to docíleno vylepšením poskytnuté energie motoru a to v případě, když ji jezdec nejvíce potřebuje. Při 100 ot/min je dávka výkonu až o 50% vyšší než u první generace.

 

 

 

Graf č.2

Nově se i motor YAMAHA PW-X2 dočkal automatické podpory asistence jako má třeba motor BOSCH asistenci E-MTB. Exklusivně vyladěný automatický režim poskytuje optimální asistenci při nastavování od jízdy s nižší až po vyšší asistenci a to ECO, STANDARD a HIGH. Automatická podpora je chytře nastavena a to tak, že v rovinatém terénu poskytuje málo asistence a v kopcích poskytuje více asistence.

 

 

 

Graf č.3

Skutečně silný motor, který má schopnost poskytovat neuvěřitelný výkon a to rychle a spolehlivě. Kromě stálého výkonu při vysoké kadenci je ještě vybaven asistenci EXTRA POWER. V režimu EXPW jednotka lépe využívá výkon motoru díky výrazně vylepšeným chladícím účinkům. To nejen zlepšuje asistenční moment ve všech rozsazích, ve srovnání s konvenčními modely, ale také lépe udržuje pomoc až do vysokých otáček. Pokud jste opravdu se silami v koncích v tento moment zapněte EXPW!

 

 

 

 

Technická specifikace

 

 

 

Kompaktnost a nižší váha

 

     

 

 

Představujeme novou kompaktní pohonnou jednotku YAMAHA PW-X, která má o 380g nižší váhu. Díky tomu, že pohonná jednotka je kompaktnější, znamená to nejen snížení celkové hmotnosti stroje, ale i zabránění interferenci s ideálním rámem. 

 

 

Yamaha důkladně ulehčila konstrukci o 380g tím, že přidala dutou hřídel nápravy do motoru a použitím tenčího hnacího kola a snížila tloušťku pouzdra a zároveň snížila objem o téměř 13%. Také je zde 128mm ISI rozhraní BB Axle běžně používanou v MTB v reakci na autentičtější jízdu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nová generace motoru Yamaha s označením PW-ST je také vybavena QUAD senzorem stejně jako motor PW-TE s tím rozdílem, že model PW-ST má vyšší výkon. Dále tento motor byl váhově zredukován a to o 100g než předchozí generace PW-SE.

 

Motor Yamaha PW-ST nově přináší širší asistenční rozsah, který pojme šlapání ve vyšší kadenci. Díky těmto vyladěním se z motoru PW-ST stává nejzajímavější typ motoru s všestrannými možnosti. Ať už jste sportovním nováčkem nebo veteránem, PW-ST Vám nabídne neuvěřitelnou zábavu.

 

 

 


      

 

 

 

Graf č.1

Není nic jednoduchého, řadit mechanickou přehazovačkou, k tomu štelovat teleskopickou sedlovku a ještě měnit přípomoci motoru ve stejnou dobu. Nový režim automatické podpory pro motory PW-ST vyhodnotí aktuální terénní situaci a připomůže dle potřeby bez jakékoliv změny na ovladači.

 

Automatická pomoc reaguje jak při rozjezdu, v průběhu jízdy, brzdění, akcelerace, tak i při ukončení jízdy.

 

 

 

Graf č.2

Výkonná jízda je nejlepší na eMTB kole, ale nedostatek kontroly způsobuje protáčení kol a hrabání v nerovném terénu. Nově laděný systém motoru Yamaha PW-ST dokáže dávkovat výkon tak, aby k těmto problémům protáčení pneumatik nedocházelo.

 

 

 

 

 

Technická specifikace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jedná se o nový motor třetí generace s označením PW-TE. Tento motor je vyroben a konstruován tak, aby jezdci dal největší pohodlí při přípomocech motoru a automaticky řeší přípomoci a výkon motoru v závislosti na typu terénu. Motor YAMAHA PW-TE má dvě nové funkce:

 

 

 

 

QUAD Senzor systém

 

 

Čtyři senzory, které podporuí Váš zážitek z jízdy. Systém QUAD senzor systém přidává snímač úhlu, který detekuje úhel stopoání nebo sestupu elektrokola, kromě stávající rychlosti jízdy, otáčení klik a senzorů kroutícího momentu. Systém automaticky detekuje jízdní podmínky jako je rozjezd do kopce a poskytuje odpovídající výkon a plynulé zrychlení.

 

 

 

 

 

 

 

 

Automatický režim podpory

 

Automatický režím podpory poskytuje inteligentní přirozenou pomoc s lehkým pocitem od okamžiku, kdy začnete šlapat a po celou dobu jízdy. Pohonná jednotka je navržena tak,  aby automaticky poskytovala pomoc při přirozeném pocitu.

 

 

Každý snímač automatiky sleduje jízdní podmínky a algoritmy poskstují jemně vyladěnou asistenci pedálů. Systém může dokonce automacky změnit režim podpory ve vhodném okamžiku při jízdě.

 

 

K dispozici jsou čtyři režimy asistenční služby ( + režim, ve kterém je pomoc vypnutá ), kterou si můžete vybrat podle podmínek jízdy a při jízdě můžete změnit režim. Každý režim Vám poskytne inteligentní, přirozený pomocný výkon s lehkým pocitem, který Vám dodá příjemný zážitek z jízdy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technická specifikace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Typy displejů YAMAHA

 

DISPLAY A

 

 

 

 

Velký display z tekutých krystalů, kteý je určen pro širokou škálu použití, od jízdy na trase. Obsahuje zjednodušený a snadno ovladatelný velký display s funkcí rychlosti a kapacity baterie. Vysoká důležitost byla kladena na viditelnost při jízdě v náročných podmínkách. Režim podpory lze měnit stisknutím tlačítka a to i při jízdě.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DISPLAY C

 

 

 

 

 

Velký 2,8" barevný dotykový maticový display poskytuje jasnou čitelnost a ovládání funkcí připojení. Pro různé režimy je k dispozici několik zobrazení. Nově navržený ergonomický dálkkový spínač zlepčuje snadnou obsluhu. Připojením smartphonu k displayi můžete využívat rozšířené funkce prostřednictvím aplikace. Display C se těší z Vašeho jízdního stylu na novou úroveň.

 

 

 

 

 

 

 

DISPLAY X

 

 

 

 

 

YAMAHA aktualizovala rozhraní tak, aby se jezdec mohl soustředit jen na jízdu. Koncepce displaye je jednoduchá a odolná. Pevnost, která vydrží tvrdou jízdu, se projevuje také v podobě nových ergonomických spínačů, které udržují vysokou rovozuschopnost při všech tch ízd Spolu s LED indikátorem asistenčního režimu, který umožňuje jezdci okamžitě zkontrolovat zvolený režím, dokonce i při náročné jízdě.